Hulp bij thuisadministratie

Thuisadministratie

Iedereen kan zich wel voorstellen hoeveel rust het geeft wanneer je thuisadministratie op orde is. Soms loopt het anders en komen mensen even niet toe aan het bijhouden van hun thuisadministratie. Soms duurt dat even niet bijhouden te lang en komen mensen er zelf niet meer uit om de achterstand weg te werken. En weer andere mensen hebben niet het inzicht en kunnen de juiste informatie niet vinden over hoe ze het beste hun thuisadministratie kunnen indelen en bijhouden. Een mooi moment om een personal organizer kort in te schakelen!

Welke mensen schakelen je in voor hun thuisadministratie?

Mensen kunnen mij inschakelen om hun eigen huisadministratie op orde te stellen. Bij thuisadministratie denk ik aan alle administratieve papieren die een normaal mens in huis kan hebben zoals bankafschriften en belastingpapieren, rekeningen van kleding en zorgverzekeringspapieren.

Duur en frequentie organizesessies thuisadministratie

Bij de ene persoon die me inschakelt zijn we in één organizesessie klaar met het ordenen. Mevrouw of meneer heeft de thuisadministratie dan al bijna picobello op orde. Dan zetten we samen de puntjes op de i en klaar is kees. Bij andere personen zijn er meer papieren en valt er meer te ordenen. Ik adviseer hen dan in twee of drie oragnizesessies.

Soms komen mensen niet uit het invullen van formulieren of hebben ze vragen over hun testament. Als juriste beantwoord ik deze vragen ter plekke of zoek later thuis de antwoorden op en geef die per mail of op de volgende organizesessie. Formulieren invullen is voor mij als juriste geen probleem, dus die vragen worden ook ter plekke beantwoord en de formulieren ingevuld. Juridische brieven opstellen of ‘moeilijke’ brieven opstellen doe ik ook.

Tips en keuzes maken thuisadministratie

Wanneer eenmaal de thuisadministratie van mensen op orde is, krijgen ze ook meer inzicht. Inzicht in bijv. welke abonnementen ze eigenlijk blijken te hebben.

Budget

Wanneer mensen weer overzicht in hun huisadministratie hebben, vinden ze het vaak ook nuttig om daarna hun inkomsten- en uitgavenpatroon onder de loep te nemen. Waar blijft hun geld elke maand? Zulke vragen nemen we door. Mensen moeten vaak lachen omdat ze de kosten voor het inschakelen van mijn hulp zo nog terugverdienen ook!

Bijhouden thuisadministratie

Er zijn ook mensen die het moeilijk blijven vinden om hun thuisadministratie zelf bij te houden. Ook al hebben ze mij ingeschakeld en is hun thuisadministratie even op orde. Met hen spreek ik af dat ik eens in de zoveel tijd langs kom om hun thuisadministratie door te nemen en bij te werken. Ik sluit hiervoor een onderhoudsabonnement met hen af. Zo blijft alles voor hen op dit vlak op orde en hebben ze er weinig omkijken naar. En dan zijn er natuurlijk ook mensen die simpelweg niet meer in staat zijn om na het ordenen zelf hun administratie bij te houden. Zij kunnen mij daarvoor dan ook inschakelen.

Meer weten Wil je meer weten over mijn werk? Kijk dan op de pagina thuisadministratie of neem gerust contact met me op: mobiel 06 – 429 308 27! Succes met de thuisadministratie!